bg_logo_ferryt

RZE

Ferryt RZE jest rozwiązaniem informatycznym do automatyzacji zajęć egzekucyjnych z rachunków bankowych (komornicze, ZUS, US, Urzędy Miejskie, …). System jest dostosowywany do wymagań nowelizacji Ustawy Kodeksu postępowania cywilnego w zakresie elektronizacji zajęć egzekucyjnych. Poprzez swoje procesowe podejście, system znacznie przyspiesza obsługę zajęć egzekucyjnych, uszczelnia wypływ środków, minimalizuje ilość błędów i umożliwia wywiązywanie się z ustawowych zobowiązań.

ferrytRZE
ferryt-rze-banner-gc2

Wybrane procesy obsługiwane przez system

  • Realizacja komunikacji elektronicznej dotyczącej zajęć egzekucyjnych między bankami a komornikami sądowymi, organami podatkowymi, administracyjnymi oraz organami egzekucyjnymi.
  • Rejestracja zajęcia egzekucyjnego
  • Aktualizacja zajęcia
  • Umorzenie
  • Zawieszenie/wznowienie egzekucji
  • Obsługa zbiegu
  • Przejęcie/przekazanie egzekucji
  • Egzekucja zajęcia
  • Obsługa dyspozycji klienta
  • Zwolnienie środków spod egzekucji
  • Udzielenie wyjaśnień do postępowania
  • Udzielenie odpowiedzi OE odnośnie informacji stanowiących tajemnicą bankową
  • Anulowanie zajęcia
  • Proces obsługi spłaty zewnętrznej

Cel działania systemu

  • Wydzielenie elementów procesów, które mogą być realizowane automatycznie i ich automatyczną obsługę
  • Wydzielenie kroków obsługi pod kątem zakresu kompetencyjnego pracowników obsługujących proces
  • Automatyzacja procesu generowania pism do organów egzekucyjnych
  • Wykorzystanie w wydziałach Banku odpowiedzialnych za obsługę zajęć egzekucyjnych jak i w sieci Banku
  • Umożliwienie komunikacji pomiędzy centralą a oddziałami Banku

Inne wybrane funkcjonalności

  • rejestracja lub aktualizacja pisma
  • weryfikacja pisma od organu egzekucyjnego
  • oczekiwanie na uzupełnienie danych przez organy egzekucyjne
  • weryfikacja dłużnika określenie rodzaju wpisu
  • obsługa kwoty wolnej przygotowanie egzekucji
  • automatyczne spłaty
  • weryfikacja statusu zakończenia realizacji zajęcia egzekucyjnego
  • zarządzanie zbiegiem egzekucji
  • dyspozycje klienta dotyczące spłaty
  • automatyczne generowanie pism do organów egzekucyjnych
  • edytor do edycji / tworzenia pism obsługiwany przez bank
  • archiwizacja zajęć przetworzonych
  • komunikacja pomiędzy pracownikami w Banku (wymieniane komentarze, notatki, …)

Dokumenty elektroniczne, OCR

System wyposażony jest w moduł skanowania dokumentów łącznie z mechanizmami OCR pozwalającymi na automatyczny odczyt danych pochodzących ze skanów dokumentów. Znacznie przyspiesza to czas rejestracji i procesowania pism pochodzących z organów egzekucyjnych. Zeskanowane dokumenty są dołączane do procesowanych spraw oraz są przechowywane w elektronicznym repozytorium dokumentów. Pracownik obsługujący zajęcie nie musi wtedy korzystać z dokumentu papierowego lecz z jego obrazu w postaci elektronicznej. Praca z dokumentem po jego digitalizacji zmniejsza znacznie papierowy obrót dokumentów.

Komunikacja z KIR-Ognivo

Moduł integracyjny, obsługujący zapytania o dłużników za pośrednictwem aplikacji KIR Ognivo, jest w pełni zautomatyzowany. Samodzielnie, z ustaloną częstotliwością, pobiera określoną liczbę zapytań z systemu KIR Ognivo. Elementy te są parametryzowane (np. co 1 godzinę 20 zapytań komorniczych i ZUS). Poprzez jedno zapytanie należy w tym przypadku rozumieć zapytanie wystawione przez jednego komornika lub jeden oddział ZUS lub inny organ egzekucyjny do jednego oddziału banku o praktycznie nieokreśloną liczbę klientów. System automatycznie weryfikuje czy dłużnik z zapytania z KIR Ognivo jest klientem banku i udziela odpowiedzi do KIR Ognivo. Obsługa nie wymaga żadnych czynności manualnych i jest w pełni automatyczna. Po dokonaniu przetworzenia danych tworzone są raporty operacyjne i analityczne prezentujące zapytania z KIR Ognivo oraz udzielane przez system odpowiedzi.

Korzyści

  • Spełnienie wymagań Ustawodawcy w zakresie elektronizacji zajęć egzekucyjnych.
  • Automatyzacja czynności rutynowych
  • Skrócenie czasu rozpatrywania spraw
  • Mniejsza ilość błędów w obsłudze
  • Obniżenie kosztu obsługi
  • Obniżenie ryzyka wypływu środków
  • Kompletny ślad audytowy
  • Szybkość i niski koszt wprowadzanych zmian
  • Niskie koszty eksploatacji i infrastruktury
  • Przejrzystość w raportach

Możliwości nabycia

  • Model tradycyjny: zakup licencji oraz wdrożenie systemu
  • Model usługowy („system as service”): wdrożenie oraz stała miesięczna opłata; infrastruktura zarządzana przez dostawcę

Zobacz także

  • Zarządzanie procesami
  • Obsługa wniosków
  • Zarządzanie dokumentami
  • Archiwum elektroniczne
  • Workflow