Klienci z różnych krajów mogą już korzystać z usług nowego banku. W oparciu o nowoczesne technologie cyfrowe powstał Golden Sand Bank – globalny bank oferujący usługi private banking i wealth management.

Nowy bank na międzynarodowym rynku

Golden Sand Bank jest globalnym cyfrowym bankiem, a jednocześnie platformą do zarządzania aktywami. W nowym banku procesy realizowane są cyfrowo, z wykorzystaniem Internetu i aplikacji mobilnych. Grupą docelową instytucji są samodzielni zamożni klienci, tzw. High-Net-Worth Individuals (HNWI). Obecnie bank kończy pierwszy okres działania w trybie tzw. ‘family&friends’. Po uzyskaniu zgody od Gibraltarskiej Komisji Nadzoru, instytucja zaoferuje swoje usługi szerokiemu gronu klientów.

Nowoczesna architektura informatyczna

Systemy bankowe Golden Sand Banku udostępniane są w chmurze hybrydowej i korzystają z mocy obliczeniowej data centers. Bank korzysta z oprogramowania biznesowego, infrastruktury i usług dostarczanych przez zewnętrznych światowych dostawców. W zakresie systemu klasy BPM bank wybrał platformę Ferryt, którą dostarczyła firma DomData.

„Zdecydowaliśmy się na Ferryt jako platformę do zarządzania procesami banku, ponieważ jest powszechna, stabilna, daje dużą elastyczność w zarządzaniu procesami przez biznes i pozwala uzyskać efekt szybkiego „time to market”. Poza tym Ferryt łatwo i niskokosztowo umożliwia prowadzenie sprzedaży i wykonywanie operacji w wielu kanałach jednocześnie, co miało dla nas kluczowe znaczenie. Na chwilę przed szerokim roll out banku mogę powiedzieć, że nasza decyzja odnośnie wyboru platformy Ferryt była trafna.” – mówi Piotr Gawron, jeden z pomysłodawców oraz mentor Golden Sand Banku.

Platforma Ferryt to autorskie rozwiązanie DomData, będące zaawansowanym systemem klasy BPM. Rozwiązanie z sukcesem wdrożono już w wielu bankach w Polsce i na świecie. Dzięki swej elastyczności i uniwersalności, platforma Ferryt umożliwia modelowanie i wdrożenie dowolnych procesów biznesowych w obszarze front i back-office.

Procesy biznesowe w Golden Sand Bank

Platforma Ferryt w Golden Sand Bank znalazła zastosowanie w optymalizacji wielu procesów. W oparciu o to rozwiązanie wdrożono m.in.: procesy on-boardingu klientów, otwarcia i administrowania rachunkami w różnych walutach, obsługi kart kredytowych i debetowych, zarządzania zmianami danych osobistych oraz limitami w zakresie uaktywnionych usług.

Co ciekawe, po wcześniejszym przeszkoleniu przez dostawcę, implementację procesów bank wykonał w pełni samodzielnie. Potwierdza to przyjazność i łatwość parametryzacji procesów na platformie Ferryt.

W najbliższych planach Golden Sand Banku jest nie tylko intensywny rozwój świadczonych usług (w tym także ekspansja geograficzna na kolejne kraje Europy Zachodniej), ale także dalsza automatyzacja operacji zewnętrznych i wewnętrznych realizowanych w banku, które będą implementowane w oparciu o platformę Ferryt.